Google+ Cafeluţă dis-de-dimineaţă: Manifestarea trădării economice pe drum de fier subteran

marți, 10 decembrie 2013

Manifestarea trădării economice pe drum de fier subteran

Locația: Romania
Cafeluţă dis-de-dimineaţă
Blog personal de ştiri comentate

Manifestarea trădării economice pe drum de fier subteran

      Măcar aşa, de ochii lumii, atunci când s-a promis că reînnoirea parcului Metrorex se va face cu metrouri fabricate la noi, în ţară, trebuia să fi adăugat declaraţiei particula „poate”, ceea ce ar fi însemnat o genială fugă de răspundere în cazul unei negocieri cu un alt deznodământ, aşa cum s-a şi întâmplat. Prea multe amănunte nu se cunosc despre această afacere, cert este că ne-am trezit că prima serie a noilor locomotive şi vagonete de metrou s-au şi construit deja, undeva în Spania, şi sunt pe drumul către România.
     Nu ştiu dacă ştirea mai poate surprinde pe cineva, nici practica nu e nouă, nici trădarea. „Nou”, „nouă” sau „noi” pot fi doar trenurile subterane destinate Bucureştilor. Şi, poate, şpăgile primite de la spanioli ca să se strice rânduiala cu România.
Trebuia să ne aşteptăm la aşa ceva, problemă de moment când şi unde avea să se întâmple trădarea. De aici tragem concluzia şi ne judecăm politicienii, aleşi sau nealeşi, puşi sau impuşi, că pe dumnealor îi cam doare-n cot de români şi de România atunci când vine vorba despre banii lor, banii lor câştigaţi cât mai uşor şi băgaţi în buzunar cu viteza pe care-ar trebui să o aibă acele trenuri de metrou pe şinele de sub pământ. Îi doare rău în cot, în porţiunea de deasupra, la vreo doi centimetri distanţă de piele, că sunt muncitori la Arad, unde trebuiau să se construiască acele metrouri, care au fost daţi afară din lipsă de comenzi şi, comanda acestor trenuri, chiar dacă nu le-ar fi prelungit contractul cu prea mult timp, ar mai fi întins de câteva rate la băncile unde sunt datori. Până când nu ne vom educa – să nu folosesc termenul mai dur de „a dresa” – politicienii responsabili de acest eşec, în sensul apărării economiei ţării cu orice preţ, chiar şi cu preţul vieţii, dacă ar fi vreodată nevoie, pentru că de aceea i-am ales, pentru că am crezut că ei sunt acele persoane excepţionale capabile să se sacrifice pentru binele nostru, al poporului român, şi nu să ne sacrifice pe noi, pentru binele lor personal sau de grup.

     Cele două trenuri de metrou – „Dunărea” şi „Mureş” – aflate în drum spre România, au fost surprinse şi fotografiate de cineva undeva, într-o gară din Budapesta.