Google+ Cafeluţă dis-de-dimineaţă: "S-a rezolvat ! Nu se poate !"

vineri, 26 iulie 2013

"S-a rezolvat ! Nu se poate !"

Locația: Romania

     "Profesioniștii" în eficientizarea instituțiilor ştiu doar două lucruri: scădem salariile şi reducem numărul angajaților. Dacă ar fi să judecăm drept, există un sâmbure de adevăr în asta, dar nu aşa cum cei ce aplică hotărârile acestea înțeleg să le aplice.
     La prima citire a legii de restructurare, suntem exaltați şi tentați să exclamăm: "Uite că, totuși, se face câte ceva !". Asta se întâmplă deoarece noi nu pricepem niciodată de la bun început că NIMIC nu se face pentru o funcționare mai bună a unui sistem, instituții, ci pentru că acel lucru convine intereselor cuiva din poziție de decizie.
     Psihologia dorinței neîmplinite şi al speranțelor deșarte ne aduce în minte doar gândurile pozitive. Astfel suntem protejați  cel puțin pe moment,  împotriva dezamăgirii, chiar dacă dezamăgirea va veni mai târziu, intelectul va avea timp ca să pregătească psihicul pentru un eventual șoc.
     Practic, ceea ce spuneam mai sus se regăsește în realitate atunci când interpretăm legile la prima citire potrivit așteptărilor noastre. Aşa s-a întâmplat şi atunci când am citit declarația prim-ministrului nostru, Victor Ponta, despre restructurarea care va avea loc în sistemul bugetar, citez: "Guvernul nu va concedia zeci de mii de oameni prin restructurarea aparatului administrativ central, ci va desființa 60.000 de posturi vacante și va restructura circa 2.800 de posturi din ministere și Secretariatul General al Guvernului". Inițial, m-am pomenit bucurându-mă, dar zâmbetul mi s-a șters imediat ce m-am gândit la tratamentul pe care-l vom avea în fața funcționarului de la ghișeu, atunci când îi vom cere să ne rezolve vreo problemă stringentă. Îmi închipui deja scena: morocănos şi grăbit (doar a preluat şi munca foștilor colegi concediați pentru același salariu !), cu ochii înroșiți şi nervos, va răspunde evaziv, incert, buimac, într-o formulare cu şi mai multe semne de întrebare decât am avut noi în petiție şi, după ce-am stat la o coadă de două ore în fața sau lateralul ghișeului, va trebui să ne mulțumim a trage concluzia celebră: "S-a rezolvat ! Nu se poate !"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu