Google+ Cafeluţă dis-de-dimineaţă: Cum ne construim imaginea naţională

sâmbătă, 29 iunie 2013

Cum ne construim imaginea naţională

Locația: Prahova, Romania
     Ştiri banale ne inundă presa, posturile de radio-TV şi internetul. Infestarea a 350 de kg de carne de curcan, un lot produs de o firmă din Prahova cu salmonella, poate fi considerată mai degrabă o găselniţă nefericită pentru presă, dar nu mă mai miră absolut deloc, deoarece mass-media în România nu mai are în dotare auto-cenzura. Nu vă grăbiţi să criticaţi, pentru că auto-cenzura este foarte utilă.
     Nu ne dorim, în nici un caz, ca următoarele generaţii de români să fie interesate mai degrabă de crime, infracţiuni, întâmplări de groază şi alte găselniţe ale mass-mediei care difuzează orice ştiri, fără să mai judece impactul asupra populaţiei şi efectul pe care-l poate avea asupra copiilor - căci ei vor fi viitorii maturi ai României. Cum îi educă presa audio-vizuală, aşa vor creşte şi aşa se vor maturiza - se pare că educaţia venită din presă are un efect mult mai ridicat asupra copiilor decât toate orele de şcoală cu care statul român îşi face pomană şi le oferă gratuit, ca drept absolut al copilului.

       Ştirea despre carnea de curcan, pune un fel de decizie nu prea îndepărtatei bănuieli a afinelor stricate cum că ar proveni din România. Păi "internaţionalii" având încă proaspătă în minte bănuiala amintită, se vor grăbi să tragă concluzia: "România ne trimite numai produse stricate, false, pline de viruşi, focare de infecţie, letale !". Dar modul în care se formează în mintea omenească o imagine publică, se pare că va rămâne încă mult timp o enigmă pentru ziariştii noştri, ori chiar nu ştiu, ori nu-i interesează.